Saidi logo

5 nõuannet, kuidas alkoholi tarvitada uue aasta pidudel ja mitte ennast vigastada

Igaüks mõistab, et alkohol – isegi kõige aristokraatlikum malbec või kallis prantsuse vahuveini – ei ole kindlasti hea tervise sõber. Aga kuidas on lood aastavahetusega? Aastavahetusel võivad isegi innukad tervislike eluviiside järgijad lubada endale klaasi või kaks.

Loe veel:
Põhjamaine ilu: uus lähenemine nahahooldusele
Talv on tulemas: kõige huvitavamad jõulumeigikollektsioonid 2021

Tunne oma mõõtu

Mõnele inimesele paar viimast klaasi veini, keegi on valmis pudelit jooma – ja on kaine kui pisaraviin ja järgmisel päeval valmis oma tegemisi kordama. Kas sa tunned ennast ära? Võime öelda, et diagnoos on läbitud.

Alkoholi lõhustamise eest vastutavad kaks ensüümi: alkoholi dehüdrogenaas ja atseetaldehüüdi dehüdrogenaas. Just nende aktiivsus määrab, kui kiiresti saab purjus olla ja kui kiiresti alkohol organismist väljutatakse.
Kui sa jood kiiresti ja tunned end järgmisel päeval väga halvasti, siis sa ei lähe punase kuivaga.

Kõige suurem alkoholismioht on neil, kes ei joo pikalt ja taastuvad järgmisel päeval kiiresti (nendel õnnelikel inimestel on alkoholijäätmete ringlussevõtu ensümaatiline süsteem, mis töötab suurepäraselt).

Uurige oma nõrkusi ja hoidke need kontrolli all, enne kui nad teid kontrolli alla võtavad.

Joo vett enne, pärast ja peo ajal.

Kõige tavalisem pohmelli tekkepõhjus on dehüdratsioon. Vältige ahhetust ja "kuivust" koos iiveldusega, tasakaalustades klaasi alkoholi kahe klaasi puhta veega.

Võib-olla, hoides peol klaasi mineraalvett, avastate üllatusega, et teil on samuti lõbus ja te ei tunne vajadust endale midagi tugevamat valada – juba klaasi olemasolu tema käes kompenseerib joogi olemasolu selles. Pidage seda nõuannet meeles, see võib teid päästa.

Valige õiged joogid

Kui soovite pärast tantsuõhtut virgutada hommikul, valige kuivad joogid: näiteks kuiv vein, väike kogus puhast kanget alkoholi (näiteks konjakit). Vältige magusaid veine, kokteile, gaseeritud jooke – need põhjustavad veresuhkru tõusu, aeglustavad detoksikatsiooni, provotseerivad käärimist ja samal ajal stimuleerivad söögiisu – te ei saa vältida liigset söömist.

Ärge jooge tühja kõhuga

Sööge enne alkoholi ja selle ajal, kuid alati mõõdukalt. Alkohol ise tühistab koheselt dieedi, see on kõige kiirem süsivesik, samas täiesti tühi, null toiteväärtusega.

Seega sööge julgelt: sööge kindlasti kerget valku (kala, tumedad lehtköögiviljad, oapasteedid, hummus), häid kiudaineid ainevahetusproduktide imendumiseks (rohelised, idud, tärkliseta köögiviljad ja marjad) ning kvaliteetset rasva – avokaadot, pähkleid, seemneid, võid (sapipõie tööks, ilma milleta tunnete end järgmisel hommikul väga halvasti).

Ole aktiivne

Kõndige, rääkige, olge aktiivne – liikumine mitte ainult ei aktiveeri parasümpaatilist närvisüsteemi, mis reguleerib seedetrakti, vaid see juhib teid ka ekstra joomisest kõrvale ja aitab teil kulutada alkohoolsetest jookidest teenitud kaloreid.

Kommentaarid

  • Kommentaarid puuduvad.
  • Lisa kommentaar
    Eesti