Saidi logo

10 tõhusat viisi, kuidas panna end rohkem vett jooma

Räägime, kuidas muuta veetarbimine harjumuseks. Me ei ütle teile ilmselget: vajadus tarbida päeva jooksul piisavalt vett (poolteist kuni kaks liitrit), mis prevents keha dehüdratsiooni, aitab ainevahetusele ja annab ka sama efekti särava naha.

Loe veel:
TikToki kasutajad saavad teada, miks riisivesi on juustele hea
Loobu meigist: ainult vett sisaldav ilurutiin

Hoolimata sellest, et tänapäeval ei ole see teave üldse saladus, suudavad vähesed inimesed sellest soovitusest kinni pidada. Tundub, et selles ei ole siiski midagi keerulist. Siiski ebaõnnestub katse veega sõbraks saada sageli juba esimesel päeval. Seepärast oleme koostanud teile nimekirja parimatest praktikatest, mis aitavad seda ülesannet täita.

1. Tehke veegraafik

Ja riputage see silmapaistvalt oma koju. Kui võimalik, paigutage meeldetuletus mitmes eksemplaris – välisuksele, kodusele töökohale, külmkapile. Seadke endale eesmärk – kui palju kavatsete päevas tarbida ja kuidas aitate end kavast kinni pidada. Joonistage skeeme, graafikuid, plussid või kontrollmärke, lihtsalt selleks, et te ei kalduks "õigelt teelt" kõrvale.

2. Paigaldage mobiilirakendus

Me oleme moodsad inimesed, mis tähendab, et suurema osa ajast veedame vidinad käes. Miks mitte veenduda, et nutitelefon ei võimalda meil mitte ainult paariks tunniks kinni olla, vaid kontrollib ka meie tervist. On palju mobiilirakendusi, mis jälgivad tarbitud vedeliku kogust – vali endale sobiv. Nii näiteks tuletab rakendus Water Tracker Reminder teile mitte ainult meelde, et on aeg vett juua, vaid arvutab ka selle päevamäära teie füüsiliste parameetrite põhjal ja analüüsib, kui hästi te viimase nädala või kuu jooksul soovitustest kinni pidasite. Teine rakendus, Waterbalance, võtab arvesse teiste vedelike (näiteks kohvi või värskete puuviljade) mõju teie igapäevasele veetasemele.

3. Seadke helisignaaliga meeldetuletus

Samast nutitelefonist või nutikellast leiad hõlpsasti programmi, mis piiksub ja tuletab sulle meelde, et võtaksid paar lonksu vett või täidaksid klaasi. Ja mõne aja pärast tahad sa ise iga 20-30 minuti tagant vett juua, ilma et sa seda täiendavalt nõu annaksid.

4. Käsitsi lugemine

Ütleme, et te ei austa liiga palju kaasaegset tehnoloogiat. Ärge muretsege, märkmik ja pliiats piisab. Tee omamoodi "veepäevik", kuhu paned üksikasjalikult kirja aja ja tarbitud vedeliku koguse ning analüüsid põhjusi, miks sa täna ei ole suutnud soovitud tulemust saavutada. Sa võid isegi trahvida või premeerida ennast vastava päevatulemuse eest. Aeglane. Aga tõhus.

5. Joo väikeste lonksudega

Ärge jooge vett ühe lonksuga, nagu oleksite just üle kõrbe kõndinud. Pidage meeles, et teie keha suudab 15 minuti jooksul vastu võtta mitte rohkem kui 200 ml vedelikku.

6. Ärge ajage nälga segamini janu.

Janu ja nälg avalduvad sageli samal viisil. Teadlased seletavad seda asjaoluga, et küllastuskeskus ajus on väga lähedal janu keskusele. Seetõttu sööme mõnikord seda, mida oleks võinud lahendada klaasi veega. Soovitame sellistel juhtudel juua sooja vett ja oodata 15 minutit. Kui ebamugavustunne kadus – bingo – keha vajas vett, mitte kaloreid.

7. Mitmekesisus oma dieedis

Ainult vee joomine võib olla väsitav. Et vastu panna kiusatusele lisada oma toidule rohkem teed või kohvi, lisage oma veele sidrunit, apelsini, kurki, külmutatud või värskeid marju, piparmünt, rosmariini või ingverit. See aitab mitte ainult värskendada teie jooki ja muudab selle atraktiivsemaks, vaid lisab ka vitamiine.

8. Joo vett pärast vannituppa minekut

Tehke oma seaduseks "anda ja kompenseerida". Täitke oma veevarusid iga kord, kui lähete vannituppa.

9. Esita endale väljakutse

Seadke endale isiklik #i_drink_water_challenge. Kirjuta sotsiaalmeedias postitus, milles tunnistad avalikult, et võtad endale kohustuse arendada 21 või 45 päeva jooksul vee harjumust. Või lase sõbral sinuga kihlvedu teha. Kindel rahasumma, mille kaotad, kui ei pea oma lubadust, on ideaalne stiimul võitmiseks.

10. Võtke tööle kaasa pudel vett

Eelistatavalt kõige ebamugavam, vähemalt kaks liitrit. Kandke seda sõna otseses mõttes igal pool kaasas. Püüdke seda enne töökohast lahkumist tühjendada. Pudel tekitab teile teatud ebamugavustunnet, nii et te ei taha seda koju kaasa võtta.

Kommentaarid

  • Kommentaarid puuduvad.
  • Lisa kommentaar
    Eesti