Saidi logo

Lõpetage kohvi joomine: kuidas loobuda "uimastitest" õrnalt ja leida energiat tõhusalt

Kui oled kofeiinisõltlane ja ei pea isegi arvestust, mitu tassi päevas tarbid, tasub selle üle järele mõelda, sest suure kofeiinikoguse negatiivne mõju organismile ei ole müüt. Räägime, kuidas saad kohvist loobuda ilma oma keha stressimata.

Loe veel:
10 tõhusat viisi, kuidas panna end rohkem vett jooma

Harva algab päev ilma tassi aromaatse kohvita. See jook toniseerib teid, tekitab rõõmutunnet (selles sisalduv teaniin suurendab dopamiini tootmist), sisaldab suurt hulka aminohappeid, vitamiine ja mineraalaineid. Kuid kui hakkate seda kuritarvitama, võib see teha rohkem kahju kui kasu.

Lemmikjoogis sisalduv kofeiin võib tekitada sõltuvust. Kuid see pole veel kõik – see ei aita kaasa energiarohkusele, mida igaüks tunneb, vaid tegelikult preventsitab organismis toimuvaid pärssivaid protsesse. Aju lihtsalt ei saa signaale, et puhkust on vaja. Kas see on kasulik? Muidugi mitte!

Järgmine negatiivne tegur on mõju tundlikele retseptoritele südames ja neerudes. Liigne kohvijoomine suurendab südame löögisagedust ja põhjustab sagedast urineerimist.

Millised probleemid kaovad, kui te lõpetate kohvi joomise

Te ei pruugi kohe märgata virgutusjoogi joomise lõpetamise mõju. Kuid mõned probleemid kaovad ilma kohvita:

1. Viljakus. Suures koguses kohvi joomine võib mõjutada teie hormoone ja kaudselt teie viljakust. Uuringud on näidanud, et kofeiini sisaldavad joogid mõjutavad viljakust negatiivselt, isegi kui see on vaid vähesel määral.

2. Unetus. Kofeiin prevents signaali väsimuse jõudmisest ajju ja seega prevents korraliku une. Uuringu kohaselt suurendab see sunnitud unetuse mõju.

3. Madal immuunsus. Neerupealised ja kilpnääre mõjutavad otseselt meie immuunsust ning suures koguses kofeiini tarbimine võib nende tööd kahjustada. Jook stimuleerib kortisooli tootmist neerupealistes, mis paneb organismi stressi. Kui see juhtub, lähevad keha näärmed segi. Nii väidavad ajakirjas Current Opinion in Psychology avaldatud 2016. aasta metaülevaate autorid.

4. Sõltuvus. Migreen, väsimus võivad tekkida kohvi puudumisel. Jook stimuleerib närvisüsteemi, mille tõttu tekib füüsiline sõltuvus, mis sisaldub isegi ICD-10 haiguste klassifikatsioonis koodi F 15 all.

Üks viis vabaneda sõltuvusest

Kui teil on oma päevas ruumi ühe või kahe tassi kohvi jaoks, teile meeldib selle maitse ja see ei kahjusta teie tervist (ei südamepekslemist ega pearinglust), siis on kõik korras.

Teine probleem on see, kui teil on tõeline kohvisõltuvus ja te ei saa elada päevagi ilma selle joogita. Või teil on raskusi ärkamisega ilma kofeiiniportsjonita. Siin on oluline mõista energiapuuduse põhjuseid, miks on vähe energiat. Tavaliselt on probleemiks see, et võite seda raisata stressi, hirmude, vampiiride peale. Meditatsioon võib aidata teil nende probleemidega tegeleda ja energiapuudust korvata.

Alustage väikselt lihtsaima hingamispraktikaga. Võtke mugav asend ventileeritud vaikses kohas (istudes, selg sirge). Sulgege silmad, keskenduge hingamisele. Hingake sisse läbi nina ja väljahingake läbi suu, võttes aega. Ja tunnetage, kuidas jahe õhk siseneb ninasõõrmete kaudu, soojeneb kõrile ja lahkub juba soojana suu kaudu. Hea mõte on meditatsiooni koos juhendajaga läbi teha. Aga isegi alustades sellise lihtsa ja väikese praktikaga, näete mõne aja pärast kindlasti mõju.

Meditatsioon aitab virgutada ja vabaneda ärevatest mõtetest, mõjub suurepäraselt närvisüsteemile. Seetõttu on see praktika suurepärane viis kofeiinisõltuvusega toimetulekuks ning neuroplastilisuse ja teadlikkuse suurendamiseks.

Kui hakkate kohvi joomise asemel mediteerima, siis hakkate:

1. Saate hõlpsasti ärgata ilma täiendava narkootikumita, sest praktika mõjutab parasümpaatilise närvisüsteemi aktiveerimist;

2. Te suurendate tootlikkuse taset, olles rahulikus, tasakaalustatud olekus ja omades aega paljude asjade tegemiseks;

3. vabaneda peavaludest, mille põhjuseks on enamasti pinge;

4. Regulaarne meditatsioon aitab mitte ainult vabaneda soovist kogu aeg kohvi juua, vaid ka parandada elukvaliteeti üldiselt, muuta meele töö selgemaks ja puhtamaks ning meeleolu ühtlasemaks.

Kui ilma kohvita olete agressiivne, tunnete energia kokkuvarisemist ja närvilist ärevust, kui soovite pidevalt juua tassi kosutavat jooki, mõtle, äkki on aeg midagi selle sõltuvusega ette võtta? Loobu kohvist ja lase oma kehal taastuda.

Kommentaarid

  • Kommentaarid puuduvad.
  • Lisa kommentaar
    Eesti